Friday 13 July 2012

LONELY...

sEkALI ENgKAU PErGI,,
xkAn KU pUAs UnTUk TErUs MENgEJAr CInTAmU,,,
bIARpUn AkU TErKApAI-kApAI KELEmAsAN,,,
xkAN SEkALIpUn KAsIHkU PAdAmU HILAnG,,,
nAmUN SEtELAh hATImU tELAh kU tAwAN,,,
bANyAK KEnANgAN YAnG TErUKIr DIrUANg KAmARkU,,,
tIADA KAtA-KAtA YAnG MAmPU kU LAfAzKAn...
mELAInKAn,,,
tANdA bERsYUkUR sETELAh AkU MEmILIkI mU,,,

AkU cUbE MEmBAHgIAKAn HIdUPmU,,,
mEMbUAtKAn HIdUPmU SEnTIAsE SEnAnG BErSAmAkU,,,
nAMUn ItU sEmUA hILAnG DIpERtENgAhAN jALAn,,,
tELAh KU CUbE PErBEtULKAn SEgALA-GALAnYA,,,
AkU cUbE UntUk MEmAhAmImU,,
dAN AkU jUgA CUbE mEMbERIKAn kAmU rUAnG kEbEbAsAN,,,

hAnyA dIrimU y mAmpU mEmbAcE dIAry hIdUpkU,,, dAn sEAndAiny wAkTu dAn kEtIkA iNi,,, EngkAu mEndEngAr LuAhAn hAtikU,,, xkAn mUngkIn kAu mElAngkAh pErgI mEnInggALkAn dIriku sE0rAng dIrI,,, xpErnAh kU mIntA sEcEbIs kAsIh mu,,, xPeRNah jUa kU PiNTa dItAtAng bAgAi mInyAk y pEnUh,,, ApE y AkU pErLukAn AdALaH SeDiKiT PeRhAtIan,, AgAr rAsE,,,kAsih DaN sAyAng iTu,,, wUjUd,,, wALAupUn dIsAaT KtE bErjAuhAn,,,!!! nAmUn,,, iNikAh y hArUs AkU tErImA,,, y hArUs AkU hAdApI,,, dAn,,,y pErLu AkU rAsAi kEpEdihAnNy,,,

kEnApA dAn mEngApA,,,??? EngkAu tIdAk pErnAh AdE kEtikA AkU mEmErLUkAn sE0rAng tEmAn,,, AdAkAh hAdIrmU hAnyA sAtU pErsINggAhAn,,,??? dAn AdAkAh dIrI kU hAnyA untUk dIkEcEwAkAn,,,??? nAmUn ApE sEkAlIpUn y tErjAdI,,, sUmE iTu sAtU kEtEnTuAn dAn sAtU dUgAaN,,, AkU pAsrAh,,, dAn AkU tErImE kEtEntUAn,,, y AkU sEmEmAngny xLayAk untUk mEmILiKimU,,, sEAndAiny tUhAn mEngIzInkAn,,, dAn sEAndAiny pErtEmUaN iTu mAsIh mEnjAdI mILik kTe,,, AkAn kU tEtAp mEnjAdI pErmAisUrI hIdUp mU,,, y pAsTi ArIe nIe AdAlAh kEnyAtAAn,,, Es0k AdAlAh ImpIAn,,, dAn kElmArIn AkAn tEtAp mEnjAdI LipAtAn sEjArAh hIdUp ktE,,,!!!

Belajar untuk kehilangan dia , andai dia bukan jodohmu ... Belajar untuk tabah , andai dia pergi dari hidupmu ... Belajar untuk menerima hakikat yang dia bukan milikmu ... Belajar untuk berhenti mencintai dia , andai cinta dia bukan untukmu ... Belajar utk melupekan dia , andai dia tak mengingatimu ... Belajar untuk menerima cinta lain , kerana dia hanye tinggal kenangan ... * belajarlah dekatkan diri kepada ALLAH itu jauh lebih baik ! hanya DIA yang mampu buat kita melupakan insan yang pernah menyakiti hati kita *

Dulu
aku selalu menunggu
siang cepat berlalu
mengintip rembulan beradu
dan kita
pernah berbicara bahasa cinta dibawah senja
mengukir hamparan dengan belai tanda sayang
malam itu
aku selalu menunggumu
berganti hari
semakin sulit kau kutemui
bulan yang biasa memancar dengan terang
kini mulai redup tertutup awan
tak ada lagi kerlip bintang
tak ada lagi birunya langit
semua berlalu

cintaku..
manis sekali kenangan semalam untuk dilupa..
lebih manis lagi andai hari ini menjadi hari yang lebih baik drpd semalam
sayangku..
cintaku..
cukuplah sekali kunyatakan…
cintaku padamu tak pernah berubah..
walau ombak ganas menghempas pantai hatiku..
kau tetap selalu buah hatiku..
sayangku..
cintaku..
walau hujan ribut mengganas..
menenggelamkan diri dalam sedih tak berpenghujung..
kau tetap selalu larut dalam jiwaku..
sayangku..
cintaku..
mengenangkan setiap detik tentang dirimu,tentang kisah kau dan aku..
membuatkan cintaku makin kental..
biarlah kuanggap semua yang berlaku
hanya dugaan..
sayangku..
cintaku..
padamu kupohon kemaafan..
kembalilah cinta seperti asal..
letakkan rasa itu ditempat yang selayaknya..
……tiada lain yg kupinta..teruslah mencintaiku seadanya..

Kkasih..AQ Bgai PaSir PaNTai yaNG TerBaRing LesU  mEniTi Hari..mENanTI haRI Air LaUT MemBAsaHI KEtikA SAng mENtaRI meMbaKAr dAN meNgeRIngkAn tUbuHKU..aQ BagAikaN PasiR paNTai yaNg mEnghaRAp OmbAK,MeNggERak daN  MenGaLihKaN TubUHku ke GiGi aiR UntUK meNCaRi keDiNgiNAN.. DAN Di mAnaKaH Kau kEtiKa aQ TrkaPar kEsuNYiaN ,Di baLUT  RiNDu, Di Dera LukA yaNg aMat DaLAm..keKasih kaulah air dan ombak yang sangat ku dambakan..hadirmu bagai embun yang nenyegarkan keLopak bunga-bungaan,,saNg eMbun e2 aDaLah cintamu yang sangat ku harapkan..cinta e2 bkan hanya mimpi manisyg mengkhayalkan..cintae2 adalah angin yg meniupkn kebahagiaan..kKaSIh jiKA Waktu2 sepi tuRut meRjah rUang  ResaHmu..paNGgiLLah naMaku..kerAna DI sitU aDa ciNTa..ada RiNDu yaNg mENghARap baLaSAn kaSiHMu..

Gelora cinta bagai ombak mencium pantai
Tiada kenal lelah mereka berpagutan

Tapi kasihku …..
Kerinduan ini rasanya mencekik jiwa
Aku lelah mencumbui perihnya kerinduan

Ingin kutelan waktu
Agar aku bisa segera membelai wajahmu
Membiarkanmu bersandar di bahuku
Berbagi kegelisahan dan keresahan
Mengurai beban yang menggantung
Merasai detak jantungmu

Ingin kubisikkan pelan ke telingamu
Puisi indah tentang kehidupan
Kebahagiaan yang ingin kita rengkuh
Tentang cita-cita dan harapan
Tentang indahnya salju keabadian
tentang hangatnya mentari yang merekah

Ah kasihku …
Betapa aku tak bisa berhenti mencintaimu dan Merindumu..

Rinduku selalu mengalirkan namamu
Namamu selalu detakkan jantungku
Sukar kukawal naluri itu
Selalu begitu, setiap waktu
Tapi, kau tak ingat dan tidak mengambil tahu

akhirnya akulah yang terpuruk dalam rasa itu
Rasa yang menggebu sejak dulu, dari masa lalu
Dan kau tak pernah ingat dan tak pernah tahu

Rasa dan kasihku padamu terukir begitu jelas di tulang rusukmu
Mengalir deras di aliran darahku
Memukul keras membuat lebih cepat detak jantungku
Sedikitpun, kau tak ingat dan tak tahu

Seperti menghitung jutaan bintang di malam hari
Seperti menghitung rinai hujan yang jatuh ke bumi
Seperti menghitung hamparan pasir di pantai ini
Sampai mati pun kau tak kan pernah ingat dan tak kan pernah tahu
Bahawa disini ada satu hati yang menunggu
satu jiwa yang terbelenggu
itu adalah aku..

kau berada disetiap desah nafasku
kau bernyawa disetiap degup jantungku
kau mengalir disetiap pembuluh darahku
kau melihat disetiap lirikan mataku
kau mendengar disetiap lontaran suaraku
siapakah kamu dalam roda kehudupanku..
yang pastinya setiap kali tiada kamu..
aku pasti mati buntu keliru..
kaulah satu satunya yang tidak pernah jemu
menjadi semangat buatku
meneruskan perjuangan itu
yang bagiku tidak akan pernah selesai .

semalam ku tinggalkan segala kenangan..
biar pernah luka..
biar ada derita..
kerana hari ini..
ingin ku cipta cinta..
yang lahirnya tanpa paksa..
meskipun semalamku kau guris luka..
menjelang senja aku yang terseksa..
namun hari ini..
aku pasti..
hadirnya dirimu..
bawa bahagia kerna tanpa luka..
tiada maknanya BAHAGIA..

Hatiku terasa dimanja oleh kebaikanmu,
Hingga tak kusedari,
Diriku semakin RINDU padamu,
Dapat kurasakan perasaan CINTA terhadapmu,
Namun sayangnya,
Diriku hanyalah TEMAN dimatamu,
Kebaikan yang telah kau berikan ternyata salah di ertikan,
Kini kita semakin menjauh,
Mungkin akan terpisah selama - lamanya ~

bila bulan itu berbicara
hati ini bagai menguntum bunga
wajahmu sentiasa indah dimata
terlalu sukar untuk dilupa
resah kurasa gelora dijiwa
memaut kasih mengundang seloka
saat pertemuan tidak pernak leka
andai terpisah itu sementara
ku menghitung hari yang bakal tiba
kasih yang hilang bercambah senda
dirimu yang dulu mencipta luka
hadir semula kala sendu bertahta
penguat semangat membina bahagia
dikala hatiku diruntun derita ♥

Kau yang selama ini,
menghiasi mimpi - mimpiku,
bayangmu yang selalu,
bermain di khayalku,
kini telah pergi,
dan takkan kembali,
untuk meragut tali asmara,
yang bergelora di hati,
meski hati ini telah kau sakiti,
cinta suciku kau nodai,
kasih sayangku kau khianati,
tapi ku berjanji,
jauh di lubuk hati,
cinta yang pernah kau beri,
akan kujaga dan kan abadi,
tersembunyi jauh di dasar hati,
sepanjang sisa hidupku ini ~

seindah senyummu..
seceria tawamu..
namun bila tergurisnya hatimu..
akulah yang paling sendu..
kerana aku yang terdekat dijiwamu..
kerana aku adalah ratumu..
kerana akulah duniamu..
kerana bukan aku penyebab luka dihatimu..
sayangku..
istimewanya dirimu..
takkan mungkin aku sakiti hati dan perasaanmu.

Hadirmu begitu menyenangkan,
Membawa kehangatan dihati,
Aku yakin akan rasamu,
Aku terbuai akan indahmu,

Terkadang aku menangis keranamu,
Terkadang aku sakit atas ulahmu,
Terkadang aku kecewa atas perbuatanmu,
Terkadang aku bingung atas sikapmu,

Tapi mengapa aku masih percaya kepadamu,
Percaya kau akan memberikan kehangatan,
Percaya kau akan merubah hidupku,
Percaya kau akan memberikan yang terbaik,

Itulah dirimu CINTA,
Terkadang menyenangkan,
Terkadang menyakitkan,
Terkadang membingungkan,
Tapi selalu dinantikan,
Dari sebuah kebingungan yang,
Tidak dimengertikan oleh sesiapa...

No comments:

Post a Comment